[ChatGPT][SDL2][커스텀 2D 게임 엔진 개발] C에서 자체 SDL기반 게임 엔진에 SDL2를 사용하는 기본 게임 루프의 예제 샘플

 [ChatGPT][SDL2][커스텀 2D 게임 엔진 개발] C에서 자체 SDL기반 게임 엔진에 SDL2를 사용하는 기본 게임 루프의 예제 샘플 // Here is an example of a basic game loop using SDL2 for your own SDL Game engine in C #include <SDL.h> #include "engine.h" int main(int argc, char* argv[]) {     // Initialize the engine     if (!engine_init()) {         printf("Error initializing engine: %s\n", SDL_GetError());         return 1;     }     // Main loop flag     int quit = 0;     // Event handler     SDL_Event e;     // While application is running     while (!quit) {         // Handle events on queue         while (SDL_PollEvent(&e) != 0) {             // User requests quit             if (e.type == SDL_QUIT) {                 quit = 1;             }             // Pass event to engine             engine_handle_event(&e);         }         // Update the engine         engine_update();         // Render the engine         engine_render();     }     // Clean up the engine     engine_cleanup();     return 0

[ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML기반 커스텀 2D 게임 엔진용 engine.hpp 파일의 예제 샘플

 [ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML기반 커스텀 2D 게임 엔진용 engine.hpp 파일의 예제 샘플 // Here is an example of an engine.hpp file for an SFML game engine #ifndef ENGINE_HPP #define ENGINE_HPP #include <SFML/Graphics.hpp> class Engine { public:     // Initialize the engine     static bool init();     // Update the engine     static void update();     // Render the engine     static void render();     // Clean up the engine     static void cleanup();     // Get the main window     static sf::RenderWindow& getWindow(); private:     // The main window     static sf::RenderWindow m_window; }; #endif /* This header file declares a class Engine that contains static member functions for initializing, updating, rendering, and cleaning up the game engine, as well as a static member function that returns a reference to the main window. Keep in mind that,  These examples are just a simple example and there are many ways to organize and optimize a game engine depending on the needs of the specific

[ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML기반 커스텀 2D 게임 엔진용 main.cpp 파일의 예제 샘플

 [ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML기반 커스텀 2D 게임 엔진용 main.cpp 파일의 예제 샘플 // Here is an example of a main.cpp file for an SFML game engine #include <SFML/Graphics.hpp> #include "engine.hpp" int main() {     // Initialize the engine     if (!Engine::init()) {         // Handle initialization error     }     // Main loop flag     bool quit = false;     // Event handler     sf::Event event;     // While application is running     while (!quit) {         // Handle events on queue         while (Engine::getWindow().pollEvent(event)) {             // User requests quit             if (event.type == sf::Event::Closed) {                 quit = true;             }         }         // Update the engine         Engine::update();         // Render the engine         Engine::render();     }     // Clean up the engine     Engine::cleanup();     return 0; } /* This example uses a separate engine.hpp file to initialize, update, and render the game engine.  Keep in mind that, These exa

[ChatGPT][SDL2][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SDL2기반 커스텀 2D 게임 엔진용 engine.h 파일의 예제 샘플

 [ChatGPT][SDL2][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SDL2기반 커스텀 2D 게임 엔진용 engine.h 파일의 예제 샘플 // Here is an example of an engine.h file for an SDL2 game engine #ifndef ENGINE_H #define ENGINE_H // Initialize the engine bool engine_init(); // Update the engine void engine_update(); // Render the engine void engine_render(); // Clean up the engine void engine_cleanup(); #endif /* This header file declares function prototypes for initializing, updating, rendering, and cleaning up the game engine. */

[ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML 기반 커스텀 2D게임 엔진용 스프라이트 편집기 생성 예제 코드 샘플

 [ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML 기반 커스텀 2D게임 엔진용 스프라이트 편집기 생성 예제 코드 샘플 /* Here's an example of how you could move the sprite using the arrow keys */ #include <SFML/Graphics.hpp> int main() {     sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(800, 600), "Sprite Editor");     sf::Texture sprite_texture;     if (!sprite_texture.loadFromFile("sprite.png")) {         return -1;     }     sf::Sprite sprite(sprite_texture);     float speed = 200.0f; // pixels per second     sf::Clock clock;     while (window.isOpen()) {         sf::Event event;         while (window.pollEvent(event)) {             if (event.type == sf::Event::Closed) {                 window.close();             }         }         // Get the elapsed time since the last frame         float elapsed = clock.restart().asSeconds();         // Move the sprite based on the arrow keys         if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Left)) {             sprite.move(-speed * elapsed, 0);         }      

[ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML 기반 커스텀 2D게임 엔진용 스프라이트 편집기 생성 예제 코드 샘플

 [ChatGPT][SFML][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SFML 기반 커스텀 2D게임 엔진용 스프라이트 편집기 생성 예제 코드 샘플 /* Here's an example of how you could move the sprite using the arrow keys */ #include <SFML/Graphics.hpp> int main() {     sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(800, 600), "Sprite Editor");     sf::Texture sprite_texture;     if (!sprite_texture.loadFromFile("sprite.png")) {         return -1;     }     sf::Sprite sprite(sprite_texture);     float speed = 200.0f; // pixels per second     sf::Clock clock;     while (window.isOpen()) {         sf::Event event;         while (window.pollEvent(event)) {             if (event.type == sf::Event::Closed) {                 window.close();             }         }         // Get the elapsed time since the last frame         float elapsed = clock.restart().asSeconds();         // Move the sprite based on the arrow keys         if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Left)) {             sprite.move(-speed * elapsed, 0);         }      

[ChatGPT][SDL2][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SDL2 기반 커스텀 2D게임 엔진용 스프라이트 편집기 생성 예제 코드 샘플

 [ChatGPT][SDL2][커스텀 2D 게임 엔진 개발] SDL2 기반 커스텀 2D게임 엔진용 스프라이트 편집기 생성 예제 코드 샘플 // Here's an example of how you could move the sprite using keyboard input in SDL2 #include "SDL.h" #include <iostream> int main(int argc, char* argv[]) {     SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);     SDL_Window* window = SDL_CreateWindow("Sprite Editor",                                           SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED,                                           SDL_WINDOWPOS_UNDEFINED,                                           800, 600,                                           SDL_WINDOW_SHOWN);     SDL_Renderer* renderer = SDL_CreateRenderer(window, -1, 0);     // Load the sprite image     SDL_Surface* sprite_surface = SDL_LoadBMP("sprite.bmp");     SDL_Texture* sprite_texture = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer, sprite_surface);     SDL_FreeSurface(sprite_surface);     // Set the initial position of the sprite     SDL_Rect sprite_rect;     sprite_rect.x = 400;     sprite_rec